Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка – його результатом. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень учня, а не кількості його помилок. Оцінка виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесними, вербальними) показниками, або ж у балах, тобто кількісних показниках. Оцінювання - процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм.
Проблема прізвиськ, ярликів, загальників набагато гостріша й
серйозніша, ніж може здаватися на перший погляд. Це проблема змін, що
відбуваються в людях унаслідок упливу інших людей. Вона належить до
сфери всюдисущого соціального впливу на особистість, стереотипів
сприйняття й оцінки цілої суспільної верстви або окремого індивіда.
Прізвисько може характеризувати належність людини до певного кола
однодумців або просто дуже схожих людей за культурними, політичними,
економічними й іншими ознаками. У кожному разі це – нав'язувана роль,
яку ми тією чи іншою мірою приймаємо або відкидаємо. Так з'явилися
"стахановці", "динамівці", "круті" тощо.
Особове ім’я – це юридично зафіксоване слово, за допомогою якого (разом
із формою по-батькові та прізвищем) здійснюється індивідуалізація, чи,
як кажуть фахівці, легалізація особи. За існуючими в нашій країні
законнами, батьки зобов’язані зареєструвати дитину протягом трьох
місяців після її народження. Зафіксована в актовій книзі і в свідоцтві
про народження тричленна формула має бути точно відтворена в наступних
трьох документах особи.
Прізвиська виникають в невеликих замкнених колективах, де люди постійно спілкуються; там прізвисько виразно вмотивоване, воно підказане певною ситуацією й нагадує цю ситуацію постійно. Крім ситуації, це може бути зовнішність, риси характеру, поведінка, звички, мова: хтось замість "пюре" сказав "тюре"; хтось хвалився знанням німецької мови, а сказав не "der Knabe", а "диркнаб"; колега-філолог Юрій Семенович – Ю. С. – стає "юсом великим або малим" залежно від зовнішності (були колись такі літери в слов'янському алфавіті). Найдовше тримаються прізвиська, в яких переплітається кілька мотивів (і прізвище, і зовнішній вигляд, і характер). Наприклад: "Рахманінов чув, що в колі Чайковського, охочого до прізвиськ, Руперта називали "Баран у хмарах". Цим прізвиськом він був зобов'язаний своїй голові у срібних, підкручених кучериках і здатності миттю заноситися в захмарні висоти власного вимислу, плавати там з дивовижною елегантністю" (Ю. Нагибін). Це прізвисько єдине й неповторне, бо в ньому поєднані індивідуальні риси і зовнішності, і характеру саме цієї людини
Визначення навчальних цілей заняття є одним з головних питань, від
вирішення якого залежить методична організація заняття, вибір його форм,
методів, засобів навчання та контролю. В цьому сенсі навчальні цілі є
системоутворюючим фактором, бо, відображуючи кінцеві необхідні
результати досягнень студентів, чітко детермінують принципи побудови
системи навчання по всіх основних її параметрах.