Мета: продовжувати у дітей інтерес до знань, до пошуку відповідей на будь – які запитання в книжках науково-пізнавального характеру чи словниках. Розширювати читацький кругозір учнів. Активізувати читацьку пам’ять учнів. Розвивати спостережливість й допитливість. Розвивати бажання до самостійного читання, стати активними читачами. Виховувати активного читача.
Мета: 1. Розкрити зміст поняття “ввічливість”. 2. Разом з учнями дослідити формування істинності твердження, вчити обґрунтовувати свою думку. 3. Викликати необхідність усвідомлення змісту по¬няття, важливості його розуміння і використання на¬бутих знань у повсякденних ситуаціях. 4. Сприяти вихованню ввічливості через усвідом¬лення необхідності докласти власні зусилля до ста¬новлення свого характеру. Обладнання: табло із зашифрованим словом “Ввіч¬ливість”; реквізит до фрагменту інсценізації (фломас¬тери, маленька дитяча футболка, учнівський портфель, елементи декорації дитячої кімнати); картки-завдання для роботи в групах і в парах; слова-картки “ключики ввічливості”; “мікрофони” для гри “Інтерв'ю”; атри¬бути для роботи груп “Юні науковці”, “Мовознавці”, “Знавці етикету”.
Мета. Прищеплювати любов і повагу до жінки – матері, бабусі, сестрички, подруги. Виховувати в учнів естетичний смак, навички морально – етичної поведінки. Зміцнювати колектив класної родини.
У святі беруть участь всі учні 4-х кла¬сів школи, вчителі початкових класів. У залі присутні батьки випускників, ад¬міністрація школи, вчителі, що працю¬вали з дітьми 4-х класів протягом їх на-вчання.
Мета. Усвідомлення учнями значення навчання в житті людини. Вияснити, що заважає дітям добре вчитися, а що допомагає. Виховувати бажання добре вчитися.
Сучасну ситуацію в освіті відрізняє те, що, разом із затвердженням гуманістичних цінностей, створенням нових типів і видів освітніх установ, оновленням змісту освіти, визнанням варіативної педагогічної практики і іншими позитивними тенденціями, залишається без достатньої уваги проблема взаємодії сучасної освітньої установи і сім'ї. На мій погляд, розвиток школи завжди пов'язаний з підвищенням активності участі сім'ї в освітньому процесі. Разом з тим, захоплення багатьох шкіл платними освітніми послугами з розрахунку на високооплачуваних батьків або інновації, породжені внутрішньошкільними проблемами в збиток інтересам і здоров'ю дітей і дорослих, тільки збільшують ризик ввімкнення батьків в шкільне життя своїх дітей. Соціально-педагогічні дані свідчать про руйнування традиційного сімейного устрою, зниження життєвого рівня і соціальної захищеності більшості сімей, надмірну зайнятість батьків і, внаслідок цього, підвищення напруженості в сім'ях. Статистика вказує на погіршення стану здоров'я дітей, зростання випадків соціального сиротіння і домашнього насильства. Це все стає стримуючим чинником для розвитку школи.
Сучасна школа в умовах модернізації освіти потребує творчо мислячого вчителя, що володіє сучасними методами і технологіями освіти, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання педагогічного процесу, умінням прогнозувати свій кінцевий результат. У зв'язку з цим необхідні нові ефективні форми оцінювання досягнення вчителів.
Відсутність оцінок протягом першого і другого років навчання в початковій школі в жодному разі не повинно розумітися як повна відмова від системи контролю і оцінки з боку вчителя. Навпаки, оцінка замінюється розгорнутою системою взаємин, співпрацею дитини і дорослого у контрольно-оціночної діяльності, яка будується на змістовно-оціночної основі. Найважливішою умовою ефективності системи контролю та оцінки результатів навчальної діяльності школярів є врахування їхніх індивідуальних особливостей. Незамінну допомогу в цьому може надати портфоліо.