Найбільша турбота вчителя - олюднення середовища навколо кожної дитини. Учитель є співробітником Бога, його помічником у створенні людини.
У школі Життя, – а саме такою є гуманно-особистісна школа, - не було поганих і відсталих дітей. Через співробітництво з учителем тут долаються бар»єри. Коли зустрічаємо дітей, кажемо: «Ми чекаєм вас». Виявляємо цікавість до радощів і смутку дитини.
Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу освіти є організація роботи з батьками, сім'ями учнів.
У нових умовах суспільного, освітнього й технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім'ї за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють, зобов'язані постійно дбати про своїх дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров'я, отримання загальної освіти та інше.
Освіта XXI століття - це освіта для людини. Її стрижень - розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. XXI століття - це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни. Інтеграція і глобалізація соціальних, економічних і культурних процесів, які відбуваються у світі, перспективи розвитку української держави на найближчі два десятиліття вимагають глибокого оновлення системи освіти, зумовлюють її випереджувальний характер.
Содержание работы школы с родителями состоит в следующем: 1) повышение психолого-педагогических знаний родителей (лекции, семинары, индивидуальные консультации, практикумы); 2) вовлечение родителей в учебно-воспитательный процесс (родительские собрания, совместные творческие дела, помощь в укреплении материально-технической базы); 3) участие родителей в управлении школой (совет школы, родительские комитеты). Формы и методы работы с родителями должны быть направлены на повышение педагогической культуры родителей, на укрепление взаимодействия школы и семьи, на усиление ее воспитательного потенциала. Методы работы: наблюдение; беседа; тестирование; анкетирование.
Если дети живут в обстановке критики, они учатся критиковать и осуждать других людей. Если дети живут в обстановке вражды и злобы, они учатся быть злыми, учатся драться. Если дети живут среди насмешек, они становятся нерешительными и излишне скромными. Если дети живут в обстановке стыда и смущения, чувство собственного достоинства уступает место чувству вины. Дороти Нолт
"АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ" Атестація
проводиться відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних
працівників України», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки
України від 20.08.1993 № 310 (зі змінами та доповненнями, затвердженими
наказом міністерства від 01.12.1998 № 419), та закону України «Про
освіту» (стаття 54) з метою з'ясування кваліфікаційного рівня та
відповідності займаній посаді.