Категорії розділу
Увага!
Реклама
Опитування
Який предмет Вам більше подобається викладати?
Всього відповідей: 970
Міні-чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Атестація » Матеріали з самоосвіти

Позакласні заняття з математики

   Групові позакласні заняття з математики проводяться після уроків, але не по змісту, не по формі вони не схожі на заняття, які організовуються для відсталих учнів.

    Ми виходимо з того, що головною метою групових занять на позаурочному часі  являється посиленням інтересу дітей до математики. Молодші ж учні знаходяться в такому віці, коли їхні інтереси до того чи іншого навчального предмету не визначились, коли інтереси тільки формуються. Тому до позакласних занять з математики, так наприклад, як до позакласного читання, корисно привертати всіх учнів класу. Роботу цю необхідно розпочинати з 1 класу. Таким чином,  групові позакласні заняття являє собою заняття, проведені вчителем після уроків з усіма учнями свого класу. Кожне з цих занять планується вчителем в відповідності до вимог збільшення інтересу дітей до математики з врахуванням  знань, вмінь і навиків у дітей. Послідовне ускладнення занять проводиться виходячи з накопичених в учнів знань з математики і вмінь виконувати вправи з цікавої математики  (ребуси, шаради, задачі – жарти, загадки і т. д.).

       В 1  класі  позаурочні групові заняття з математики  проводяться епізодично. В 2 і 3 класах ці заняття проводяться систематично, але не частіше 1-2 разів в місяць, так як до них  потребується велика підготовка.

      Тривалість групових позакласних занять з математики повинна бути з 1 класі – 20- 25 хвилин, в 2 – 25-35 хвилин, в 3 – 35-40 хвилин.

       Позакласні заняття з математики  можуть бути тематичними, але частіше всього проводяться комбіновані заняття,  матеріал яких звичайно непов’язаний з темами останніх уроків з математики.

        Підтриманню інтересу у дітей на протязі всього  заняття сприяє його організації. Кожне позакласне заняття складається з 3 частин: вступної, основної, заключної.

        В вступній частині діти відразу відчувають  незвичайність цих занять,  необхідність їх з уроками. Дітям пропонуються ребуси, задачі в віршах,  або вчитель в ситуацію занять вводить героїв дитячих казок, від імені яких пропонуються  різні завдання математичного характеру. В основну частину входять завдання, які вимагають більш напруженої розумової діяльності учнів, уваги і зосередженості.  Діти вирішують різні математичні задачі,  виконують логічні вправи, вирішують задачі – жарти. Основним змістом заключної частини заняття є загадки і математичні або логічні ігри. Корисно закінчувати заняття в той момент, коли діти готові з цікавістю повторити гру. Ці бажання, які збереглися служать зарядом інтересу до наступних позакласних занять, так як у молодших учнів інтерес до математики поки ще тісно переплітається з прагненням до ігрової діяльності.  Тому закінчуючи гру, потрібно дітям сказати, що гру можна провести ще раз  на наступному позакласному занятті.

        При проведенні позакласних занять необхідно ретельно продумати використання наочності. З однієї сторони, наочність повинна бути цікавою, з другої – вона повинна сприяти на розумову діяльність дітей щодо розв’язання того чи іншого запитання, запам’ятовування деталей математичного або  логічного завдання.

         В процесі занять необхідно забезпечити диференційований підхід, враховуючи особливості окремих учнів, так як запропоновані на них запитання і завдання  можуть бути направлені на виховання уваги, пам’яті на числа,  розширити загальний кругозір, прищепити інтерес до розв’язання задач і т. д.

Категорія: Матеріали з самоосвіти | Додав: ІринаВовчук (30.09.2010)
Переглядів: 252
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Реклама
Свято на порозі
Осталось...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Я тільки ЗА!
Хмара тегів
Кнопочка сайту
Код: