Порівнюючи з
класно – урочною формою позакласної
роботи з математики
має ряд особливостей:
1.
По своєму змісту
вона строго не
регламентована державною програмою.
Однак на позакласних
заняттях математичний матеріал
пропонує в відповідності
з знаннями учнів.
Це означає, що
при підборі завдань
по математиці для
позакласних занять безпосередній
зв’язок з поточним
програмним матеріалом бажаний,
але не обов’язків. Потрібно
виходити тільки з
загального рівня знань
і вмінь учнів
по математиці. Це
означає також, що
самі завдання з
математики по формі
не обов’язково повинні
бути точно такими
які, зустрічаються, на
уроках ( рішення прикладів,
задач тощо);
2.
Якщо уроки в
усіх відношеннях плануються
на 45 хвилин,
про позакласні заняття
в залежності від
змісту і форми
проведення можуть бути
розраховані і на
2-3 хвилини, і
на цілу годину;
3.
Якщо
класно – урочна форма потребує
постійного складу, з врахуванням мікрорайону
проживання, то для позакласної роботи
з математики діти
з даної школи
можуть об’єднуватися в
групи, навчаючись або
в одному і
тому ж класі,
або в різних
класах, при цьому
групи створюються на
добровільному початку. Склад
учнів навіть при
наявності однієї і
тієї ж форми
позакласної роботи, може
мінятися ( наприклад, склад
редколегії математичної газети).
4.
Позакласна газета
характеризується багатообразністю форм
і видів: групові
заняття, кружки, математичні
куточки, екскурсії і т.
д.
5.
Особливістю позакласної роботи
з математики являється цікавістю
запропонованому матеріалу або змісту, або по формі, більш вільний вислів своїх
почуттів молодші учні під час роботи, більш широке використання ігрових форм
проведення занять і елементів змагання на них.
Про те позакласна
робота в класно-урочною має загальні риси:
1.
В обох видах роботи в процесі навчання молодших учнів спостерігаються одні
і ті ж дидактичні принципи: науковість, свідомість і активність учнів,
наочність, індивідуальний підхід;
2.
Обидва види робіт як частини одного навчаючого-виховного процесу діють не
тільки на формування знань, умінь, навиків і любов до математики, а й виховання
моральних якостей.
|