Категорії розділу
Увага!
Реклама
Опитування
Ви зайшли на сайт, як
Всього відповідей: 1343
Міні-чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Атестація » Матеріали з самоосвіти

Математичні олімпіади, конкурси, змагання.

Після виконання декількох завдань виявляють переможця або групу переможців. Переможців, як правило, виявляють по кількості набраних балів. Переможцем вважається той, хто виконав завдання повніше, раціональніше, швидше та охайніше за інших.

    Олімпіада відрізняється від змагання, конкурсу або вікторини тим, що вона проводиться не в один, а в два і ,навіть, у три етапи. При цьому на другому і третьому етапах участь приймають тільки переможці попередніх. Ця особливість олімпіади в умовах початкової школи являється недоліком. Так як на другому і третьому етапах працюють тільки сильніші за своєю підготовкою учні, а середні і більш слабкі діти для подальшої участі не допускаються. Тому, в початкових класах дають перевагу не олімпіаді, а іншім видам змагань за окремими розділами математики.

        Математичні вікторини. У математичній вікторині може прийняти участь будь – який учень. Найбільше вдала форма організації та проведення вікторини така. Вчитель за згледить підбирає ряд питань і задач на певний і вже відомий розділ математики (задачі не повинні бути великими, більшість з них діти повинні розв’язувати усно); встановлює місце та час проведення вікторини; запрошує журі (3-5чоловік) з учнів старших класів, вчителів, батьків. Всі учасники раніше попереджаються про те, де, коли, та за яким розділом математики буде проведена вікторина.

        Всі питання та задачі передчасно записуються крупним шрифтом на окремих аркушах паперу, або на дошці, прикритою шторою. Вікторина розпочинається з того, що один із членів журі коротко пояснює, як треба виконати запропоновані завдання і за який час, скільки балів буде начислено кожному за правильну та повну відповідь. Після цього відкриває або прочитує перше питання або задачу. Учням дається час на розв’язування та запис першого завдання. Зручно. Якщо кожен з учасників записував розв’язок та  відповідь на особливому листочку, який би він, по закінченню роботи, віддасть журі для перевірки та оцінки. Потім оголошується друге завдання і т.д.

       Через певний час після оголошення останнього завдання, журі збирає всі листки, швидко їх перевіряє і по числу балів визначає тих, хто зайняв перші місця. А вчитель у цей час проводить колективний ( з усіма учнями) розбір розв’язання і відповідей на всі питання і задачі, які пропонувались на вікторині. Після цього журі оголошують результати і вручає переможцям призи.

 Групові змагання. Всі  учасники за бажанням розподіляються на декілька  (2-4) приблизно рівних за складом груп (команд). У кожній команді обирається старший – капітан команди. Вчитель за згледить визначає матеріал, за яким будуть проводитись змагання, і з кожною групою особисто підготовлює 2-4 завдання приблизно однакової складності. Кожен з учасників повинен вміти прочитати всі завдання своєї команди, розв’язати їх та детально пояснити.

      У якості суддів вчитель запрошує декілька (3-5) учнів старших класів, які до початку змагань повинні бути ознайомлені зі змістом завдань усіх команд.

     Перед початком гри вчитель пояснює порядок проведення змагань. Потім пропонує капітану першої команди оголосити перше питання або задачу (завдання рекомендується раніше написати крупним шрифтом на окремих аркушах паперу). Також роблять капітани всіх інших команд. Після цього журі встановлюють час і команди приступають до розв’язання.  По кожному завданню команда повинна дати розв’язання з поясненням (письмово чи усно). (Завдання підготовлені своєю командою, учасники не розв’язують). Через деякий час вчитель оголошує: „Розв’язок закінчено!” - і капітани здають журі відповіді. Журі приступають до перевірки завдань, а капітани виділяють 2-3 чоловіка для виконання слідуючого завдання, яке вивішують і прочитують вже рядові члени команд. Зразу за цим з кожної команди виділяють ще по 2-3 людини, і для них також вивішують та читають наступне завдання. Всі останні гравці команд повинні розв’язати всі ці завдання, так як журі після перевірки розв’язань може задати декілька питань будь – якому члену команди. Ці відповіді також враховуються балами при підсумках.

      Команда – переможниця оголошується на слідуючий день через шкільну газету, або лінійку, або радіовузла.

Математичні олімпіади.  Математичні олімпіади допомагають учням підвисити рівень знань та розширити свій кругозір, вони сприяють підвищенню зацікавленості до предмету та дозволяють виявити здібних до математики учнів. Олімпіади проводяться після підготовчої роботи у позакласний час. Найбільш вдалий час для проведення олімпіади – це початок – середина 2 семестру.

        При підготовці до олімпіади учням корисно запропонувати набір задач, які за своїм характером та складністю приближені до задач першого туру . олімпіадні задачі також корисно розглянути всіма учнями, але вже після проведення самої олімпіади. Для проведення першого туру відводиться певний час – 1 –1 ½ години. Спочатку для учасників олімпіади чітко і зрозуміло прочитуються всі завдання (надаються у друкованому вигляді або записуються на дошці). Переписувати умови задач не рекомендується. Достатньо зробити тільки короткий запис умови. Розв’язання задач треба супроводжувати коротким поясненням, або ілюструвати кресленням, або малюнком. Журі відмічає учнів, які закінчили роботу раніше заданого часу. При інших рівних роботах. Їх робота цінніше. Так як зроблена за короткий час. Перевірку та оцінку робіт треба провести так, щоб на наступний день були оголошені результати та відомі учні, які пройшли у ІІ тур.

    Другий тур по організації нічим не відрізняється від першого, тільки запропоновані завдання трохи складніше.

Категорія: Матеріали з самоосвіти | Додав: ІринаВовчук (30.09.2010)
Переглядів: 301
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Реклама
Свято на порозі
Осталось...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Я тільки ЗА!
Хмара тегів
Кнопочка сайту
Код: