Куточок
– це не просто сховище накопичених матеріалів, а відображення діяльності учнів
класу в процесі класної і позакласної роботи
з математики, відображення тих
змін, які проходять в процесі цієї діяльності.
Математичний куточок організовується і
оформляється при активній участі
дітей. Робота учнів в куточку має різносторонній характер:
1.
В зв’язку з вивчаючим матеріалом
поступово накопичується записані в
особливий зошит задачі життєвого ,
пізнавального характеру, зіставлені самими учнями. Цей збірник задач
знаходиться в куточку. За накопиченням
задач і оформленням збірника несуть
відповідальність окремі учні.
2.
Ведеться альбом з вирізками із газет і другими матеріалами, в яких відображені числові дані в різних
областях економіки України, про норму
посіву різних культур і врожаю з одного гектару, одержаному у
своєму районі чи області, про найвищі
врожаї різних культур України, про норми
годівлі домашніх тварин і птахів, про швидкість різних машин, про спортивні досягнення учнів школи і
найвищих досягненнях по різних видах спорту та інше. Ці дані повинні постійно використовуватися
дітьми при складанні задач.
3.
Складається збірник цікавих математичних відомостів під назвою "Чи знаєте ви...”. В ньому накопичуються дані, які діти можуть
вичитати в газетах, дитячих журналах, книгах. В збірнику вказуються не тільки цікаві
факти, пов’язані з математикою, але і записується саме джерело, звідки вони
одержані ( назва, автор, число, рік і сторінки ) чи просто до сторінки збірника
приклеюється відповідна вирізка.
4.
В куточку вивішується красиво оформлені плакати з повідомленням про вікторини, олімпіади, про учнів класу,
які стали переможцями змагань та інше.
5.
В математичному куточку зберігають і по необхідності видають різні
інструменти ( вимірювальні, креслярські ), матеріали ( папір, фарби,
пензлики та інше ), окремі наглядні посібники для позакласної роботи.
6.
В куточку періодично організовуються виставки кращих зошитів учнів,
наглядних посібників, виготовлених дітьми,
математичних газет, матеріалів, зібраних на математичних екскурсіях і
відповідних робіт учнів, пов’язаних з оформленням матеріалів екскурсій (
креслень, розрахунків, таблиці та інше ).
Для роботи куточка виділяють відповідальних
дітей, організовують чергування. Відповідальні за різні розділи роботи математичного куточка з допомогою
вчителя складають плани роботи, які
об’єднуються в загальний план роботи куточка. В цьому плані відображається:
А) коли
і хто записує в збірник нові задачі, складені учнями;
Б) коли і хто оформляє альбом з числовим матеріалом,
взятим із життя;
В) хто веде збірник цікавих фактів, пов’язаних з математикою, і коли робляться в
класі повідомлення про ці факти;
Г) строки випуску математичної газети і хто відповідальний
за своєчасний їх випуск;
Д) коли проводяться виставки і хто
відповідальний за різні розділи виставки.
План куточка знаходиться в повній
відповідності з планом класної позакласної роботи по математиці, яку проводять
вчитель і школа в цілому.
Математичний куточок може складати невід’ємну
частину роботи тільки даного класу. Але він може бути організований і в
клубі розумних дітей, і тоді він являється відображенням декількох
класів. В цьому випадку його діяльність направляє штаб клубу.
|