Категорії розділу
Увага!
Реклама
Опитування
Який предмет Вам більше подобається викладати?
Всього відповідей: 970
Міні-чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Атестація » Матеріали з самоосвіти

Клубна форма позакласної роботи з математики.

      Клуб організовується в школі, де є декілька паралельних класів. Він може бути створений спеціально для позакласної роботи з математики або як форма яка об’єднує позакласну роботу секцій по різних предметах. Якщо він створений для роботи тільки по математиці, то він може називатися клубом юних математиків (КЮМ). Якщо ж до клубу входить декілька секцій, тоді його назва може бути: клуб мислячих дітей (КМД), клуб допитливих і винахідливих (КДВ), клуб допитливих дітей (КДД) та інші.

      До членів клубу юних математиків вчителя початкових класів рекомендують і виділяють по декілька  чоловік від кожного класу враховуючі їхні здібності.  Ці члени клубу складають його актив. В дні роботи клуб можуть відвідувати і інші учні.

        Для керівництва позакласної роботи з математики  в цьому клубі може бути виділений один учитель або роботу ведуть декілька вчителів по черзі, але відповідно з загальним планом клубу. На допомогу вчителям виділяються учні старших класів. Вчителя і старшокласники утворюють штаб клубу. Наявність колективного органу дозволяє творчо урізноманітнити роботу клубу.      Штаб клубу – це організатор роботи, який планує всю його діяльність. Діти – члени клубу є безпосередніми активними учасниками всіх заходів клубу. Кожний вид діяльності членів клубу повинен збагачуватися новими знаннями, організаційними навиками і практичним вмінням.

      Клуб юних математиків працює по плану, який склав вчитель, який веде в ньому основну роботу, і затвердженому після вільного обговорення на засіданні штабу.

      В школі для роботи клубу виділяється одно із класних приміщень. В клубі повинні бути  зосереджені різні математичні, логічні ігри, шахи , шашки,  література з цікавої математики. На видному місці повинна знаходитись математична газета,  запитання, задачі математичної вікторини,  списки переможців конкурсів по математиці, конверти для запитань дітей з підписами "Запитуйте – відповідаємо” і інші. В клубі у відповідному місці повинні бути зосереджені вимірювальні інструменти і різноманітні матеріали ( папір, фарби, клей, пензлики, кольорові олівці і інше), які необхідні для виконання  членами клубу різних видів робіт. Всіма цими матеріалами завідує один із членів клубу.

     Клуб юних математиків працює щонеділі. В ці дні члени клубу збираються, щоб випустити математичну газету або роблять підбір матеріалів для конкурсів, оформляють відповідні стенди, для проведення репетицій інсценівок, проведення математичних

 і логічних ігор тощо. В ці звичайні дні робота клубу проводиться під керівництвом старшокурсників,  одержують консультації вчителів. Однак контроль за результатами роботи членів клубу  в ці дні здійснює вчитель, який продивляється оформлення газети , стенду, зміст запитань і задач для конкурсів та інше.

     Один чи два рази на місяць проводиться збір членів клубу юних математиків. Такі збори проходять під керівництвом учителя. На зборах вчитель проводить заняття , аналогічні позакласним груповим заняттям з математики чи занять  гуртка. Якщо членами клубу будуть учні з різною підготовкою, з різних класів початкових,  то ці заняття можуть проводити 2-3  вчителя з відповідними віковими групами.

     Один раз в півроку  в клубі проводиться змагання між командами паралельних класів. В першому півроку проводять змагання між командами  третіх класів, а  в другому півріччі між командами других класів. До змагання команди готуються задовго до призначеного дня. Увесь сценарій по проведенню змагання штаб клубу готує також раніше, розподіляючи ролі між командами. Члени штабу на цих змаганнях утворюють судову комісію. Кожній команді можна дати визначену назву.

Примірний сценарій змагання.

1.     Турнір капітанів.

(З допомогою вчителя кожний капітан завчасно підготував по три запитання, які він запропонує капітану другої команди).

2.     Змагання команд.

(Першій і другій команді 2 запитання ставить ведучий. Відповідають із команди той, хто перший підняв руку).

3.     "Аукціон”.

(Під такою назвою проходить змагання між командами, зміст якого в тому,  щоб за 5 хвилин , переказати, як можна більше лічилок,  загадок, цікавих фактів, пов’язаних з математикою із серії "Чи знаєте ви...”.

   атрибутом аукціону в руках ведучого є дерев’яний молоток.  При першому ударі молотка ведучий питає: "Хто ще добавить лічилку?” якщо команда мовчить,  робить ще удар і запитує: "Не згадав хто не будь ще?” як тільки  відповідь не пролунає ведучий робить 3 удари і оголошує число названих лічилок. Ударом молотка також дається сигнал про закінчення 5 хвилинного строку).

4.     Конкурс смикали.

( Особливість цього виду змагань заключається в тому, що команди  заздалегідь готують для другої команди по 3-5  загадок, запитань. Під час конкурсу запитання команди ставлять по черзі. На поставлене запитання  хто-небудь з другої команди повинен дати відповідь зразу ж.

  Якщо відповіді на яке-небудь запитання не буде,  то роз’яснення повинен дати той ,  хто поставив його.  Виграє та команда, яка поставила більш оригінальні запитання, задачі, загадки і яка дала найбільшу кількість правильних відповідей на запитання другої команди).

5.     Колективний виступ команди.

( Капітан першої команди оголошує, що команда виконає "Пісеньку про арифметику”. Капітан другої команди оголошує вірш-жарт "Трикутник і квадрат”).

 

Категорія: Матеріали з самоосвіти | Додав: ІринаВовчук (30.09.2010)
Переглядів: 252
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Реклама
Свято на порозі
Осталось...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Я тільки ЗА!
Хмара тегів
Кнопочка сайту
Код: