Портфоліо як одна з форм оцінювання індивідуальних досягнень учнів початкових класів. Методичні рекомендації для вчителя
04.04.2010, 01:23
Портфоліо ( «портфелі») служать для інтеграції викладання та оцінки; надання необхідної інформації учням, вчителям і батькам, а також іншим зацікавленим сторонам; допомоги дітям у оцінюванні власної роботи; формування бази для оцінки досягнень дитини. «Портфель» є найбагатшим джерелом інформації про зростання і розвиток дитини, а в початкових класах цінний ще й тому, що дає уявлення про сам процес навчання дитини. Портфоліо не тільки є сучасною ефективною формою оцінювання, але й допомагає вирішувати такі важливі педагогічні завдання: • підтримувати і стимулювати навчальну мотивацію школярів; • заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості навчання та самонавчання; • розвивати навички рефлексивної та оціночної (самооцінюючої) діяльності учнів; • формувати вміння вчитися - ставити цілі, планувати і організовувати власну навчальну діяльність; • сприяти індивідуалізації (персоналізації) освіти школярів; • закладати додаткові передумови і можливості для успішної соціалізації.